Harika Photoshop Dersi

June 18, 2010

Photoshop için araştırma yaparken karşılaştığım sitelerden bir derleme yapayım dedim ve karşınızda birbirinden güzel 100 photoshop eğitimi..

Hemen uyarayım tüm siteler ingilizce fakat anlatılanları anlamak için aşırı ingilizce bilmenize gerek yok. Resimli anlatım olduğu için gayet rahatlıkla anlaşılabiliyor.

1.Posta Simgesi Dizaynı Yapma

posta 300x300 49 Harika Photoshop Dersi

2. Photoshop’ta Patlayan Yüz Yapma

photoshop 2 300x225 49 Harika Photoshop Dersi 

3.Photoshop’ta Tipografik Duvar Kağıdı Yapma

photoshop 3 300x240 49 Harika Photoshop Dersi

 4 Sigara Dumanı Efekti

photoshop 5 239x300 49 Harika Photoshop Dersi

5.Photoshop’ta Renkli Parlak Metin Yapmak

photoshop 6 300x130 49 Harika Photoshop Dersi

6. Bruşmuş Kağıt Yapma

photoshop 7 300x166 49 Harika Photoshop Dersi

7. Photoshop’ta Snowboard Dizaynı

photoshop 8 49 Harika Photoshop Dersi

8. Photoshop’ta Yazıya Sprey Boy Efekti Yapma

photoshop 9 49 Harika Photoshop Dersi

9. Parlak  Çizgiler

photoshop 91 300x225 49 Harika Photoshop Dersi

10. Enerji Halkası

photoshop 10 300x300 49 Harika Photoshop Dersi

 

 

11. Photoshop’ta Dövme Yapımı

photoshop 11 300x251 49 Harika Photoshop Dersi

12. Vista Efekti Yapımı

photoshop 12 300x225 49 Harika Photoshop Dersi

13. Fantastik Işık Efekti

photoshop 13 300x253 49 Harika Photoshop Dersi

14. Karikatür Balon Yapımı

photoshop 14 300x203 49 Harika Photoshop Dersi

15. Photoshop’ta 3 Boyulu Logo Tasarımı

photoshop 15 300x300 49 Harika Photoshop Dersi

16. Soyulmuş Sticker Efekti

photoshop 16 49 Harika Photoshop Dersi

17. Dikiş Efekti

photoshop 17 49 Harika Photoshop Dersi

18. Mühür Efekti

photoshop 18 49 Harika Photoshop Dersi

19. Vista Hatası İkonu Yapımı

photoshop-19

20. Gerçek Dışı Fotoğraf  Yapımı

photoshop 201 49 Harika Photoshop Dersi

21. Photoshop ile WordPress Teması Tasarımı

photoshop 21 300x280 49 Harika Photoshop Dersi

Advertisements

Grafikerler ve Tasarımcılar için Vektörel Depo

June 17, 2010

heroturko tasarim 300x174 Grafikerler ve Tasarımcılar için Vektörel Depo Bu sitelerden çıkamayacaksınız. www.heroturko.com sitede binlerce vektörel çizim mevcut. Sizde tasarımlarınızla ilgili aradığınız şeyleri bulabilir ve burdan indirebilirsiniz böylece zaman kaybetmemiş olursunuz.

Vektörel tasarımların yanında tasarımda kullancağınız programların setuplarıda burda mevcut.

Tasarımcılar için müthiş bir kaynak sunan bu siteye göz atmanızı öneririm.

  • Corel Draw
  • Adobe Photoshop CS3
  • Adobe Flash Professional – 8.0
  • MemoriesOnTV – 3.0.2
  • Icons From File – 3.0
  • AZ Icon Editor – Pro 5.7.0
  • Picture Resize – 4
  • Instant Photo Artist – 1.03
  • AVI-GIF – 2.1
  • Free Easy Font Viewer – 1.2
  • Adobe illustrator – cs2

Teleport Programı ile Web Sitelerini Bilgisayarınıza İndirin

June 17, 2010

teleport 300x205 Teleport Programı ile Web Sitelerini Bilgisayarınıza İndirin bir site var ve içeriği çok hoşumuza gitti. Okumakla doyum olmuyor veya incelemekle bitmiyor. Diğer taraftan gün boyu internetede ulaşamıyorsunuz. Ve siz internetin olmadığı zamanlarda da bu siteyi incelemek istiyorsanız yapmanız gereken tek şey siteyi bilgisayarınıza indirmektir. Böylece internet olmasa bile siz internet varmış gibi davranabilirsiniz. Site kopyalama işine yarayan birkaç program var. Bunlardan en yaygını ise “teleport” programıdır. Kullanımı basittir ve sitedeki hemen hemen her öğreyi eksiksiz bir şekilde bilgisayarınıza kopyalar. Teleport programını linkine tıklayarak indirebilirsiniz. Kullanımı oldukça basittir ve eğer takıldığınız bir nokta olursa yorumlar kısmından sorabilirsiniz. Yardımcı olmaya çalışırım.

Bilgisayarımızın Arka Planında Çalışan Programları Kapatmak “msconfig”

June 16, 2010

msconfig 300x251 Bilgisayarımızın Arka Planında Çalışan Programları Kapatmak msconfig Sizce şuan bilgisayarınızda kaç tane farklı program çalışmaktadır? Eğer msconfig ayarlarını yapmadıysanız bahse varım  şuan bilgisayarınızda çalışan program sayısı sandığınızdan 15-20 adet daha fazla. Şaka yapmıyorum inanın bu böyle. Zaten birazdan sizde göreceksiniz. Peki bu programlar ne? Nerden geldiler? Bilgisayarıma zararı varmı? İstemediğim progamları nasıl iptal edebilirim diyorsanız  biraz sakin olun şimdi hepsine bir açıklama getireceğim. Bu programlar sizin işletim sisteminizi kurduktan sonra kuraya devam ettiğiniz diğer programların casus programları. Yani hemen hemen hepsini siz kurdunuz. tabi bazıları trojan vb. de olabilir. Bu programlar bilgisayarınız çalışırken tüm sistemi tarayarak gerekli güncellemeleri, otomatik donanım algılama işlemlerini ve bunun gibi bir kaç gerekli yada gereksiz işlemi sizden habersiz yaparlar. Tüm bu işlemleri yaparkende bir taraftan sizin işlemcinizi yorar ve ram alanınızı kullanırlar yani bilgisayarınızı yavaşlatırlar. Sonuç olarak bunların kapatarak bilgisayarınızın daha hızlanmasını sağlar yada git gide yavaşlamasını engellersiniz. Şimdi gelelim bu casus programları nasıl kapatacağız.

ilk olarak “başlat” menüsünden “çalıştır” komutuna tıklıyoruz. Gelen kutucuğa “msconfig” yazıp enter tuşuna basıyoruz. Şimdi ekranınıza yeni bir pencere açıldı burda başlangıç menüsündeki programları antivirüs hariç hepsinin tiklerini kaldırarak onaylayıp çıkıyoruz. Bilgisayarınızı kapatıp açtıktan sonra artık daha hızlı bir makineye sahip oluyoruz.

Tüm bu anlattıklarım xp işletim sistemi için geçerli, diğer işletim sistemlerinide araştırıp yakında burada sizlerle paylaşacağım.

Deep Freeze ile Bilgisayarınızı Koruma Yolları

June 15, 2010

deepfreeze 300x293 Deep Freeze ile Bilgisayarınızı Koruma Yolları birileri sürekli açıp ayarlarını değiştiriyor bişeyleri biyerlere taşıyor, siliyor, temalarıyla oynuyorsa ve siz bu duruma kıl oluyor fakat önüne geçemiyorsanız şimdi söyleyeceklerime kulak verin. Artık bilgisayarınızın ayarlarını sizden başkası değiştiremeyecek. Aslında değiştirecek ama bilgisayar kapanıp açıldığında eski haline dönecek bunula birlikte siz internette dolaşırken önbelleğe yığılan gereksiz dosyalarıdan kurtulacak hatta ve hatta bundan sonra trojan ve virüslerle başınız belaya girmeyecek. Nasıl çok güzel dimi? Reklam yapmak gibi oluyor ama Deep Freeze tüm bunları sağlıyor. Bu kadar pozitif yanı var peki hiçmi kötü tarafı yok diyorsanız. Programı kurup kullanmaya başladığınız ilk birkaç ay daha doğrusu alışana kadar bu programdan nefret bile edebilirsiniz. Ürün olarak piyasaya sürülen her şey insanlığa fayda sağlamak ve işleri kolaylaştırmak için yapılır ancak doğru kullanılmazsa tam terside olabilir. Bu yüzden önce kullanacağımız programı iyi tanımamız lazım. Programa bir şifre giriyorsunuz ve bu şifreyi girip bir sonraki açılışta pasif ol komutunu vermeden bilgisayarınızda hiç bir değişiklik kalıcı olmuyor. Bu şifreyi girip programı bir sonraki açılışta pasif ol komutunu verdikten sonra bilgisayarı kapatıp açıyoruz ve Deep Freeze miz artık pasif. Şimdi tüm ayarlamalarımızı yapıyoruz ve gerekli programları güncelliyoruz. Eğer DeepFreeze yi bilgisayarımızdan kaldırmak istiyorsak önce pasif hale getirip daha sonra kurulum dosyasını çalıştırarak önümüze gelecek kur, onar ve kaldır seçeneklerinden kaldırı seçerek bu programı bilgisayarımızdan kaldırıyoruz. uninstall olayıda ilk aşamada karışık gelebilir ama dediğim gibi kullanmayı bildikçe programlar daha yarayışlı olmaktadırlar.

Ben yaklaşık 3 senedir bilgisayarımda kullanıyorum ve tavsiyede ediyorum

Türkiye ve Dünya Haritaları

June 14, 2010

geziharita 300x200 Türkiye ve Dünya HaritalarıBi yerin adresini bilmek çoğu zaman yetmez. Mesela ben gideceğim adresin krokisinide araştırırım böylece hangi cadde üzerinden gideceğimi ve hangi sokaktan sapacağımı iyice belirleyerek gitmek istediğim yere daha kolay varırım. İnternet üzerinde detaylı kroki veya harita hizmeti veren birçok site var fakat çoğu işe yaramaz. Ben bunlardan gerçekten işe yarayan birkaç tanesini burda sizlerle paylaşmak istedim ki aradığınız şey harita ise bu sitelere daha kolay yoldan ulaşın. Aşağıdaki linklere tıklayarak direk olarak bu sitelere giriş yapabilirsiniz.

www.haritalar.net

http://harita.turkcebilgi.com/

http://maps.google.com/maps/mm?hl=tr

http://www.haritalar.web.tr/

McAfee Virüs Programı

June 14, 2010

tavsiyelere istaneden McAfee kurdum. Hakkaten virüs girmiyo çünkü bilgisayarı o kadar çok yavaşlatıyor ki hiç bişey yapamıyosunuz… Çok yer kaplamakla beraber ram o çalışırken sürekli dolmuş gösteriliyor…

Herşeyi sorup kontrol ediyor… Benim gibi profesyonel olmayan kullanıcılar için kesinlikle tavsiye etmiyorum…

Ha benim bilgisayarım korunsun da hiçbişey yapmamaya razıyım diyosanız alın sizin olsun

Nod32 En İyi Antivirüs Programı

June 13, 2010

çok denemeden sonra, benim için en iyi antivirüs programının Nod32 oduğuna karar verdim.

Bi kere çok az yer kaplıyor, bilgisayarı yavaşlatmıyor, virüsleri bulup temizliyor, abidik kubidik herşeye uyarı vermiyor yani sizi yormuyor..

Kullanışlı arayüzü de harika… Tek problemi serial veya kullanıcı adı problemi onu da hergün güncellenen kullanıcı adı sitelerinden alabilirsiniz. Ayda bir güncellersiniz.

Update seçeneği de bilgisayarı yormuyor, interneti yavaşlatmıyor..

Mutlaka nod32 yükleyin derim biraz işi anlayan bi arkadaşınıza da ayarları yaptırın kafanız rahat olsun…

MSC Adams ve MSC Nastran Patran Analiz Programı

June 12, 2010

msc MSC Adams ve MSC Nastran Patran Analiz Programı Tecrübem  makine mühendisiyim diyorsanız, bir analiz programıyla en azından öğrencilik dönemlerinizde öyla yada böyle ilişkiniz olmuştur. Belki projelerinizde bol bol kullanmışsınızdır, yada kurmuş fakat birkaç proje yapıp kaldırmışsınızdır hatta kurmaya çalışıp kuramamış ta olabilirsiniz. Eğer lisasını almadan kullanmışsanız bu aslında suçtur ama öğrenci iseniz yani amacınız öğrenmek ise bu genelde yazılım firmaları tarafından hoşgörülmektedir. Mühendislik hayatımda hiç bir analiz programıyla işim olmadıysada öğrencilik haytatımda epey bir projeyle uğraştım ve bu konuda biraz deneyimde kazandım. Eğer öğrenci arkadaşlardan bu konuda istek gelirse yardımcıda olabilirim. Benim projelerimde en çok kullandığım iki analiz programı vardı bunlar MSC Adams ve MSC Nastran Patran analiz programlarıydı. Bununla birlikte piyasada kullanılan bir çok analiz programı mevcuttur. Bu programları öğrenmek ilk evrelerde biraz baş ağrıtsada kurs veya seminerlere katılarak kendinizi geliştirebilirsiniz. Bazı üniversitelerin sağlamış olduğu ücretsiz kursları takip ederek bu konuda kolaylıkla ilerleme kaydedersiniz. Yada ücretli kurslarlada bunu yapabilirsiniz. Ben Yıldız Teknik Üniversitesi Makine Teknolojileri Topluluğunun organizatörlüğünü yaptığı ücretsiz kurslarla bu analiz programlarında ilerleme kaydettiğimi söyleyebilirim.

ADAMS konusunda programın Türkiye’deki dağıtıcısı olan Bias mühendislikten destek alabilirsiniz. Bunun için destek@bias.com.tr adresine e-mail göndemeniz yeterli olacaktır.

Windows 7

March 14, 2010

Siz de Vista’nın sorunlarından bıkıp uslandıktan sonra XP’ye geri dönmüştüm. XP benim bütün ihtiyaçlarımı karşıladığı için Vista’ya geri dönmeyi hiç düşünmüyordum. Bir gün bir arkadaşım Windows 7′yi denememi önerdi. Windows 7 hakkında pek bir bilgim yoktu ve Vista’da yaşadığım sorunları tekrardan yaşamaktan çekindiğim için ilk başta bu fikre pek sıcak bakmadım. Ama Windows 7 içinde XP Service Pack 3′ünde olduğunu öğrenince denemek için bilgisayarıma yüklemeye karar verdim. İnternette yayınlanan sürümünü indirip kurmaya başladım. Kurulumu oldukça basitti, hiç bir sorunla karşılaşmadım. Windows 7  ile uyumlu driverlarını bile kendi bulup yükledi. Şunu söylemeliyim ki Vista’dan çok daha güzel bir kullanımı var. Arayüzünde benzerlikler mevcut ama üstün olduğu taraflarda var. Windows 7 ile uyumlu olmayan bir programı yüklediğinizde bile onu XP modunda çalıştırma imkanınız var. Yani kısacası uyum sorunu şimdilik yaşamadığım için Windows 7′den çok memnunum.

windows 7 300x187 Windows 7